Intervju med Wilson, Marlon, Raban och Joscka

Översatt av mig (Amanda).


Intervju med Wilson, Marlon, Raban och Joschka efter Die wilden kerle 3 kom ut.

9 mars 2006


Hur reagerade ni när ni fick reda på att det skulle bli en trea?

Kevin: Vi var glada för att vi alla skulle träffas och ha roligt tillsammans igen.

Raban: Denna gången var det tjejer med också. Det var något helt annat. Den här gången var vi dubbelt så många jämfört med de andra två filmerna.


Var tjejerna coola?
Raban:
Ja!
Kevin: Innan filmen sa du "iiih" för tjejer.


Kom ni överrens med tjejerna?
Raban:
Jättebra!
Kevin: Det var roligt.


Wilson, du har några skådespeleri-erfarenheter. Hur är din roll i den tredje filmen jämfört med de två tidigare?

Wilson: Den var mycket, mycket mer vuxen. Vår barncoach fick jobba intersivare. Vi lärde oss mycket. Min roll den här gången var inte lika stor som i första och andra filmerna, men den var svår. För mig var det en utmaning att spela denna rollen.


Varför tyckte du din roll var svår denna gången?

Wilson: Mycket har förändrats. Alla har växt upp. Mellan andra och tredje delen var det ett års paus. I den andra delen var Marlon (Wilson's roll) fortfarande ung. Nu är han helt plötsligt mognare och är inte längre intresserad av "Die wilden Kerle".


Vilken scen var svårast?

Wilson: Det var egentligen inte någon riktigt svår scen för mig. Men jag glömde ibland bort vissa ord som jag skulle säga. Jag läspar lätt, eftersom jag ibland pratar alldeles för fört. Därför fick vi ibland göra om scenerna. Jag har en svaghet för koncentration.


Vad tycker du om att svära i filmen?
Wilson:
I första och andra filmen var det fortfarande ganska barnsligt att svära. Nu börjar det långsamt bli coolt!

Raban: Vi har alla jättelånga svärord. Ibland när man ska säga dem börjar man stamma.


Vilken svärord fick du ofta göra om?
Raban:
Schleimklibrigerhöllenklobürstensalat. Jimi och de andra skrattade hela tiden åt mig, eftersom jag aldrig klarade av att säga det.


Raban, du spelar dig själv. Är det ibland svårt att hålla skillnad på verklighet och fantasi?

Raban: I verkliga livet är jag inte den Raban som man ser på bioduken. Raban i filmen är oftast en clown. Även om jag också drar skämt ibland, så är jag inte så mycket clown som min filmroll är.


Vad beundrar ni med "Die wilden Kerle"?
Raban:
Jag beundrar Joachim Masannek för att vara en sån bra manusförfattare och jag kunde inte vänta med att få läsa den tredje delen. Vi hade för då dagar att filma in på.


Vad tycker ni om tjejfotboll?
Wilson:
Ingenting.

Kevin: Jag tycker det är häftigt när tjejer spelar fotboll. Men i allmänhet tycker jag är fotboll är en killsport. Men det beror ju också på olika lag.


Vad är tjejig idrott?
Raban:
Balett!


Skulle ni kunna tänka er att dansa balett?
Kevin, Marlon och Raban:
Nej!
Wilson: På drama i skolan måste man lära sig det.


Går du på drama i skolan, Wilson?
Wilson:
Ja - att jag måste lära mig balett tycker jag är tragiskt. Det är oviktigt för mig.


Finns det konkurrenstänkande mellan dig och Jimi?
Wilson:
Nej, inte riktigt. Jag är tvärtom när det gäller filmer.


Hur är det mellan dig och Jimi?
Wilson:
Vi slåss minst en gång per dag.


För vad?
Wilson:
För allt och inget.


Vad säger din pappa om att du också vill satsa på skådespeleri?
Wilson:
Han sa: "Okej, jag hjälper dig"


Vad för tips har din pappa för skådespeleri?
Wilson:
Han berättade för mig hur jag kan koncentrera mig bättre. Han har gett andra barn tips också. T ex Marlon har han gett råd till. De två spelar far och son tillsammans i "Die wilden Kerle".


Vilken film tycker du är bäst av de tre filmerna, Marlon?

Marlon: Jag tycker inte man kan jämföra de olika filmerna. Varje film har en berättelse. I första filmen är vi främst intresserade av fotboll och i tvåan är det skateboards och kärlek. Den sista filmen är mer vuxen och action.


Din pappa spelar en sträng roll, Wilson. Vad tycker du om den rollen?
Wilson:
Om han var likadant i verkligheten hade jag aldrig varit hemma. Om han gifte sig med häxan från Bogenhausen från filmen skulle jag ha flytt.


Hur är din pappa hemma?

Wilson: Han är trevlig. Han är glad över att han långsamt kan prata med mig om vuxna saker.


Förlåter han dina upptåg?
Wilson:
Ja, det gör han!


I tredje filmen är vänskap det viktigaste ämnet. Vad betyder vänskap för dig?
Wilson:
Det är det viktigaste som finns, ellerhur? Familjen är också en sorts vänskap. En bästa vän är förstående och du kan prata om allt med den personen. Det är helt enkelt något speciellt.


Varför döpte dina föräldrar dig till Wilson Gonzalez?
Wilson:
mitt första namn kommer från Wilson Pickett, som tyvärr nyligen dog. Min pappa beundrade honom. Gonzalez fick jag från Speedy Gonzalez, eftersom min födsel var väldigt snabb.


Vad vill du att den fjärde filmen ska handla om - om det kommer en?

Kevin: Det skulle vara coolt om vi fick åka motorfordon, kanske motorkrosscyklar eller gokarts.

Wilson: Jag låter mig bli överraskad.


Hur är det att vara kända?
Kevin:
Vem är känd?
Raban: Vi är inte kända.

Kevin: Vi är inte kända ännu - jag vet inte hur jag skulle hantera att bli känd. Jag har det jag är van vid. I början var det roligt att bli igenkänd på gatan. T ex på bio. Jag har träffat en hel del människor, men jag har blivit van nu.


Vad säger dina klasskamrater om ditt kändisskap?

Kevin: De är förmodligen bara arga för att dem är avundsjuka. Riktiga vänner tycker det är coolt att jag är med i en film.


För dig, Wilson, är allt ännu mer nu. Du har ju en känd pappa.

Wilson: Jag kallar inte mig själv "känd", eftersom det låter så egoistiskt. Alla andra säger att vi är kända, så då är vi väll förmodligen det också. Men det stör oss inte. Vi fortsätter helt enkelt att göra det vi har gjort tidigare.


Tjejer tycker det säkert är häftigt att du har en känd pappa och att du själv nu står framför kameran.

Wilson: Det är egentligen det enda problemet. När man letar efter en flickvän så vet man inte riktigt om dem älskar dig för att du är känd eller för att dem ser dig som en snäll kille. Därför är det viktigt för mig att lära känna tjejen väldigt bra.


Har du en flickvän?
Wilson:
Nej, och jag söker inte heller någon. Jag gillar singellivet bättre.

Kevin: Då har du färre problem, inte sant?

Är det annorlunda med er - har ni en flickvän?

Kevin: Ja.

Raban: Självklart.


Vad har egentligen hänt med din hand, Marlon (han har bandage)?

Marlon: Ingenting.

Wilson: Han gillar inte att prata om det.

Kevin: Han var målvakt och han ville fånga en boll och föll på sidan.


Hur är det egentligen i skolan?
Alla:
Bra!
Kevin: Jag har det bättre nu än tidigare.


På grund av filmerna?

Wlson: På grund av filmerna!


Varför det?

Kevin: Ingen aning. Jag tror jag gör bättre av mig nu.


Vad har ni för hobby?
Kevin:
Fotboll och skidåkning.

Raban: Snowboard, bergsklättring och simning.


Vem är eran förebild?
Raban:
Min förebild är Johnny Depp.

Wilson: Min är Johnny Depp, Robert De Niro, Marlon Brando, Al Pacino, Steve McQueen - det finns tusentals!

Raban: Jag räknar med Charles Chaplin också.

Wilson: Han passar dig också!


Tycker ni dem är bra, Marlon och Kevin?

Kevin: Min favorit fotbollsspelare är Ronaldinio. Min favorit skådespelare är Angelina Jolie.

Marlon: Mina förebilder är Johnny Depp och Uwe Ochsenknecht.

Wilson: Den enda som vill vara mig!


Marlon, Wilson spelar dig i filmen, har du några problem med det?
Marlon:
Absolut inte.


Varför spelar egentligen inte du den rollen?
Marlon:
För jag vill inte spela en huvudroll i "Die wilden Kerle"


Varför är det värt att se "Die wilden Kerle 3"?
Wilson:
Eftersom vi är otroligt intressanta människor.

Marlon: Därför då kan vi göra en fjärde film också.


Leon, Kevin, Konrad, Romeo, Sarah, Jimi, Wilson, Marlon och Raban.

Kommentarer

Kommentera här:

Ditt namn:
Minns mig

Din mail (publiceras ej):

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0