Intervju med Wilson, 12/11-08

Översatt av mig (Amanda).


Du har inte länge varit en sångare på scen, men trots det så är känslan i rampljuset inget nytt för dig. Vad känns bättre, att stå på scen och sjunga live för publiken eller att göra klart en film och se den på bio?

Det är båda spännande och mycket roligt. Jag kan fylla båda med min kreativitet, så jag vill inte bara fokusera på en sak.

Kan du säga vad som kommer hända i din nya thriller film Gangs?

I filmen spelar jag rollen Chris, som precis har kommit ut ur fängelset. Han är skyldig någon pengar. Filmen handlar om hur han försöker få pengar. På vägen dit kommer ett kärleksförhållande i vägen och han får ta en krokig väg..

Tycker du det är kul att spela den elaka?

Absolut. Men i filmen är vi ett ganska harmlöst gäng, men naturligtvis finns det även en ”ond”.

Din bror är också en sångare på scen, men han gör hiphop. Ser du honom sm en konkurrent eller är skulle ni kunna göra en duett?

Skillnaden mellan vår musik är stor, därför kommer vi inte i varandras väg. Av den anledningen ser jag inte honom som en konkurrens. Jimi har också en publik i en helt annan ålder. Att arbeta tillsammans kommer inte hända nödvändigtsvis, medleyt på Comet med honom var en annan sak.

Vad sjunger du i duschen?

Där sjunger jag inte. Jag gör mina favoritlistor med 300 låtar, som jag lyssnar på slumpmässigt och det sjunger jag med till.

Din pappa Uwe Ochsenknecht är en mycket berömd skådespelare. Är det en fördel att ha en populär pappa eller är det svårt att uppfylla till de höga förväntningar som du förväntas att uppfylla?

Precis överallt finns det positiva och negativa sidor. Naturligtvis är det mycket lättare att skapa kontakter genom min pappa. Men därför förväntar sig människorna naturligtvis mer från mig. Jag måste fortfarande gå på castings. Jag jobbade hårt i ett halvår på att göra demos, som jag sedan skickade till skivbolaget som jag sedan fick ett kontrakt med. Det fanns ett skivbolag som ville producera något med ”Wilden-Kerle-Stil” tillsammans med mig och Jimi, men sådant vill jag inte vara fast vid. Jag tycker det är roligare att arbeta.

Lyssnar du på dina egna låtar där hemma?

Ja, om jag har ett gig på kvällen så måste jag förbereda mig. Annars vill jag inte lyssna på det – men att uppträdda är naturligtvis väldigt skoj, det är något helt annat.

Vad gör du i jul?

Vi vill åka till Thailand med familjen, men det blir antagligen något vid vattnet. Kanske åker till New York, för där har jag aldrig varit – svårt att tro.

Livet är en komedi. Vilken komedifigur är du?

Goofy, som han är, det är jag.

Tänker du på morgonen var du ska ha på dig? Har du en viss stil eller en förebild?

Absolut inte. Jag går upp på morgonen och tar på mig en tshirt och byxor.

Vad var din pinsammaste upplevelse på scen?

Jag trillade nästan av scenen en gång, på grund utav att publiken drog i mig och en gång fotograferades jag när mina byxor hade glidit ner...

Vad kan dina fans se här näst?

Jag är tillbaka till arbetet med att skriva. Mer detaljer kan jag inte säga. Eftersom filmens turné är försenad, så är allt jag har planerat till hösten förflyttat till nästa år. Nu har vi bara några fåtal inspelningar kvar att göra. För tillfället är det på helger, på grund utav skolan.

Vilka är dina önskningar och mål för framtiden?

Jag hoppas att jag gör det jag vill: musik och skådespeleri, och att jag kan leva med dem båda bekvämt. Resten kommer av sig själv.


Wilson och Uwe.

Kommentarer
Postat av: Jess

Goofy är långben ;p

2009-03-03 @ 21:47:36
URL: http://fantasivandringen.blogg.se/

Kommentera här:

Ditt namn:
Minns mig

Din mail (publiceras ej):

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0