Jimi Blue-intervju med TVDigital

Jimi, vill du gärna vara med i ett gäng?
Nej, men jag var tidigare med i ett litet gäng.

Och vad var det för gäng du var med i tidigare?

Det var när jag gick i fyran. Så det var ett litet barngäng, där vi klottrade ner skolan eller kastade sten genom fönstrerna.

Vad var den största utmaningen för dig under inspelningen för Gangs?

Den största utmaningen var definitivt scenen, då min bror Wilson låg på marken och ambulansen kom. Och sjukhusscenen, där jag var tvungen att gråta.

Är det svårt att gråta på kommando?

Ja, naturligtvis. Jag tror det är svårt för alla. En dag innan hade jag köp en låt med Xavier Naidoo. Den heter: ”Und wenn ein Lied”. Den lyssnade jag på hela dagen och även nästa morgon när jag gick upp. Jag lyssnade bara på musik och pratade inte med någon. När jag sedan såg Wilson med sminket och masken, så hade jag redan börjat gråta.

Vilket var roligast: spela fotboll i ”Die Wilden Kerle” eller köra motorcykel i ”Gangs”?

Det kan man inte riktigt jämföra. Jag hade lika kul i dwk som i Gangs.

Har du körkort?

Nej, men jag ska börja. Jag vill ta ett bilkörkort och förmodligen även ett för motorcykel.

Hur gjorde ni under inspelningen – med stuntmän?

Det mesta gjorde vi själva. De hade spärrat av allting. Då kunde ingenting hända oss. Men hoppen var med stuntmän.

I ”Gangs” spelar du den duktiga och förnuftiga brodern. Hur är det hemma hos er?

Min bror är ganska lugn. Men när han blir arg, så låter även han väldigt mycket. Jag är en typ, som inte är lika lugn som min bror.

Så det betyder att det var ombytta roller i filmen?

Exakt.

Som Flo upptäckte du kärleken för böcker. Vilken är din favoritbok?

Böcker som har fallit mig i smaken är ”one million dollar” och ”parfymen”.

”Gangs” är ett vänskapsgäng som går igenom vått och torrt tillsammans. Är du själv en bra vän?

Hm. Det kan jag inte själv säga, det måste mina kompisar få säga. Men jag tror det, ja. En skit-vän är jag iallafall inte (skrattar).

Hur är en bra vän, enligt dig?

En som träffas regelbundet, som man har roligt med och som man -när man lär känna två tjejer- kan gå på dubbeldejt med. Helt enkelt en kompis.

Hur mycket tid får du över till dina vänner när du spelar in filmer?

Ganska mycket. De besöker ofta mig.

Du och Emilia Schüle var ett väldigt sött filmpar. Är det likadant utanför filmen?

Nej, absolut inte! Vi förstår varandra bra, men mer än så är det inte.

Ska din drömtjej var en cool rockbrud eller en trevlig tjej från grannhuset?

Inte en rockbrud. Men inte heller en trevlig tjej från grannhuset, hon ska vara öppen, trevlig, sympatisk och rolig, och absolut inte vara bitchig, kaxig och arrogant. Och ingen Gucci-handväska när hon är över 17 år – det är inte riktigt min smak. Hon ska heller inte vara för liten.

Vad menar du med det?

Jag är ju ganska lång, och då är hon alldeles för liten. Jag tycker inte det är så coolt.

Har du något speciellt trick med hur du imponerar på tjejer?

Nej. Jag försöker låta bli att prata om mig själv och helt enkelt bara vara trevlig. Sen märker man om det finns en gnista mellan varandra.

Är det många tjejer som kommer fram och pratar med dig på gatan?

Ja, absolut.

Är det obehagligt?

Med tiden vänjer man sig.

I början av november så släpps det en bok om dig som heter: ”Wilder Kerl mit viel Gefühl”...

Jag har inget med den boken att göra. Ingen aning.

Så den har alltså inte godkänts av dig?

Nej, absolut inte.

Själv så har du inte planerat en egen biografi?

Inte en enda gång. Jag är för ung, kanske om 50 år.

I ”Gangs” spelar du en hård typ med ett mjukt hjärta. Skulle du själv kalla dig själv för hård eller ömtålig?

En mix. När jag lär känna min drömtjej, så är jag ömtålig. Men när någon går mig på nerverna så är jag hård.

Din bror flyttade nyligen till Berlin. Hur ser det ut för dig? Planerar du också att flytta?

Ja, jag är endast 17 år nu. Men när jag fyller 18 så flyttar jag. Men jag tror jag stannar i München, eller i närheten.

Varför?

Eftersom mina vänner som jag har känt i 16 år finns här. Och jag kan staden innan och utantill. Det är helt enkelt min hemort.

Som du precis sa så fyller du 18 i december. Vad är det första du kommer göra dagen efter då du är 18?

Köra bil.

Tar du redan körlektioner?

Inte ännu, men jag vill börja och jag hoppas att jag så snart som möjligt kan köra bil.

Vart kommer vi se/höra från dig nästa gång?

Filmen ”Gangs” kommer naturligtvis ut på bio första oktober. Sedan böjar jag på mitt tredje album. Och i februari kommer jag börja spela in en ny film. Mer kan jag inte säga ännu, men det har med musik att göra.

Har du ett meddelande till dina fans?

Ha det bra!

Översatt utav mig. Ange källa om ni kopiera texten!


Kommentarer

Kommentera här:

Ditt namn:
Minns mig

Din mail (publiceras ej):

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0