Jimi och Wilson intervjuar riktiga gäng-medlemar, del 2

Jimi: Hur blir effekterna av alla olagliga saker?
Alexander:
Ganska normalt. Naturligtvis vet mina föräldrar om att plisen har kört mig hem ibland. Då har dem pratat med mig och förklarat att det inte är acceptabelt. Trotsdet har jag fortsatt. Nu har jag förstått.
Hase: När man gör massa olagliga saker, så förstör man framtiden för en.
Alexander: Det är svårt att få jobb när det står ”slagsmål” i sitt CV. Jag har fått stanna kvar i skolan på samtal två gånger, men trots det fick jag ta examen. Sen gjorde jag en utbildning för tekniker och entreprenör, dock fick jag aldrig gå ut på praktik för jag var för bråkig.
Hare: Trots att jag vet att jag måste gå i skolan, så har jag skitit till det för mig. Efter gymnasiet sökte jag in till olika linjer, med hjälp av min mamma. Men ingen tog emot mig. Förutom ett ställe där jag vill plugga teknik, men jag gjorde inte det för utbildningen i Marzahn är sämre än i andra stadsdelar av Berlin. Nu håller jag istället på med en två-årig utbildning som metalltekniker-assistent, vilket är totalt onödigt eftersom vi nyss fick reda på att det är svåra möjligheter att få jobb inom den industrin.
Jimi: Jag har gått ut kvalificerade gymnasiet. Skolan tyckte aldrig om mig. På morgonen sa jag ofta till mina föräldrar att jag hade ont i magen. Det fungerade inte. I skolan var jag clownen, gjorde massa skit och fick byta några gånger.
Wilson: Jag gick på ett vanligt gymnasium. På en vecka fick jag nio referenser. Då åkte jag utomlands och studerade konst och film istället.
Jimi: Våra föräldrar älskar oss. När ett barn hoppar av skolan, så har det mycket med brist på kärlek att göra.
Alexander: Utan kärlek vet man inte vad ont och gott är.
Wilson: När man inte får någon kärlek, så har man hat. Det kan leda till sådant som hände i Winnenden och Ansbach.
Hase: Människor som säger att det blir massaker pga internetspel vet ingenting. Jag rappar ofta på gatan eller gör tysk rap med min kompis, eftersom vi inte inte har någon studio. I mina texterna står det att människor behöver kärlek.

Jimi: Kan du rappa för oss?

Hase rappar
Jimi: Coolt.

Hase: Ni gör också musik.
Jimi:
Ja, men vi vill inte göra något tillsammans.
Wilson: Varje person gör sin grej.
Jimi: Jag kommer göra klart mitt tredje album detta år. New school hip-hop med elektro-influenser.
Alexander: Jag rappar också.

Hase: Skulle ni kunna tänka er att göra musik tillsammans med andra människor?
Jimi:
Definitivt.
Hase: När jag blev tillfrågad ifall jag ville göra denna intervjun, så tyckte jag det var coolt att få träffa kända personer. Kanske också en chans att få göra musik tillsammans med er.
Jimi: Om ni har ett mixtape så kan ni skicka in det.
Hase: Tack. Jag har aldrig trott att ni är skit, bara unga precis som vi. Jag är inte dum i huvudet.

Alexander: Är det jobbigt ibland att ha en känd pappa?
Wilson:
Nej. Vår pappa har varit med i det offentliga sedan vår födsel, och vi är en del av den.

Alexander: Ville ni bli kända eller var det era föräldrar?
Wilson:
Det var vårt beslut. Vi har inte blivit tvingade. Eftersom vi var med i filmer i ganska tidig ålder tillsammans med vår pappa, så frågade jag honom en dag: ”pappa, vi vill gärna gå till en casting.” det var början. Då kom ”Die Wilden Kerle”. Resten är historia.
Jimi: Jag åkte inte till Amerika utan istället, till skillnad från Wilson, så spelade jag med i ”Die Wilden Kerle 5”. Med ”Gangs” hoppas vi att få fler förfrågningar om äldre roller. Min bror har redan gått det. Jag är bara 17 år. När man är känd vid 17 års åldern, då har man fans som är lika gammal som en själv eller yngre. Jag har inget emot massa tjejer som skriker efter en.

Hase: Har ni haft ett förhållande?
Wilson:
Jag var i två år tillsammans med en superkvinna, men vi gjorde nyligen slut pga jobbet.
Jimi: Jag har varit singel i två år. Det har jag inget emot. Om jag har mycket att göra, så vill jag inte förklara för henne två timmar i telefon varför jag har gjort det och det. Det är allt för påfrestande.
Alexander: Jag har haft en flickvän i nio månader.

Wilson: Är hon söt?
Alexander:
Klart. Vi har känt varandra i tre år, vi glömde bort varandra, men sedan fann vi varandra igenom genom att chatta på internet. Hon har förändrat mig till något positivt. Sen jag blev tillsammans med henne, så gör hon allt vad jag vill – nästan.
Jimi: En tjej får inte bestämma över mitt liv.

Wilson: Har du en flickvän, Hase?
Hase:
Nej.
Jimi: Lojalitet är viktigt.
Wilson: Jag håller med.
Jimi: Så länge det bara är en flirt, så är det okej. Det tillhör. Men inte mer än så.

Hase: Hur gamla var ni när ni förlorade oskulden?
Wilson:
14 år. Det är officiellt. Det var under en inspelningen.
Jimi: Jag var också 14 år. Det var i München. Det var min första riktigt flickvän.
Alexander: Jag var också 14 år.
Hase: Jag hade också sex första gången när jag var 14 år. Men för mig var det sjukare än för er. Jag var inte ensam.
Wilson: Skrytis.
Hase: Vi var fyra. En tjej och tre killar.

Wilson: Var tjejen lycklig då?
Hase:
Självklart.

Jimi: Har ni drömmar?
Hase:
Jag ville kanske bli berömd. Jag vill inte stanna där jag är.
Alexander: Jag vill också bli stor.

Hase: Hur är det er?
Jimi:
Jag vill fortsätta med musiken och skådespeleriet och därmed bli igenkänd.
Wilson: Jag tycker inte det är viktigt att bli känd. Jag vill bli tagen på allvar av folk. Jag vill leva och festa och dricka ibland.

Texten är översatt av mig och får därför inte kopieras utan att ange källa.


Kommentarer

Kommentera här:

Ditt namn:
Minns mig

Din mail (publiceras ej):

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0