Intervju med Romeo, december 2008

Översatt av mig (Amanda).



Hej Romeo. För några timmar sedan kom trailern för din nya film "Vorstadtkrokodile" ut för första gången. Är du nöjd med första intrycket?
Ja, jag tycker den är riktigt bra gjord.


På tal om Vorstadtkrokodile. Hur tyckte du det var att filma in i NRW?
Det var en helt ny erfarenhet och jag hade riktigt kul. Denna gången hade jag mer text och fler scener där jag var tvungen att spela ordentligt.


Vorstadtkrokodile är din första stora film efter "Die wilden Kerle"-serien. Hur viktigt är det för dig med en ny karaktär och inte längre som "Nerv" framför kamerorna?

Det var jätteviktigt. Det var kul att göra något annat.


Har du sett orginalfilmen Vorstadtkrokodile och kanske fått några förslag genom rollen som Hannes där?
Jag måste erkänna, jag har inte sett (den gamla) filmen. Jag känner bara till några youtube klipp från internet.


Varför tror du Vorstadtkrokodile inspirerar publiken, vad är det som gör den så speciell?
För det är en film för unga och gamla. Dessutom är det olika sociala aspekter, som funktionshindrade, ensamstående föräldrar, invandrare och så vidare.


Det är snart jul. Därför den traditionella frågan: vad står på din önskelista?
Tja, inte så mycket. En snowboard och en trevlig julafton med familj och vänner, och så.


En blick på det förgående året och för nästa. Vad är dina önskningar för 2009?
Det måste jag tänka på.. Jag tycker det ska bli spännande med livet. Men naturligtvis hoppas jag att Vorstadtkrokodile blir en framgångsrik film! ;-)


Tack för den här intervjun.

Inget att tacka för, alltid lika trevligt.

Kommentarer

Kommentera här:

Ditt namn:
Minns mig

Din mail (publiceras ej):

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0