Intervju med Jimi och Killerpilze

Översatt av mig (Amanda).


Dubbel-prat: Killerpilze och Jimi Blue

"Jo har gift sig med Jimi's syster"


Rockare träffar rappare! Killerpilze Jo (18), Fabi (16) och Mäx (19) och Jimi Blue (16) är bra vänner. Exlusivt i Popcorn talar de fyra för första gången ut i en dubbel-intervju om tjejer, groupies och storebröder..


Äntligen en fotoshooting och intervju med killerpilze. Knappt har de tre rock-killarna ställt sig i position framför kameran innan Jimi Blue Ochsenknecht (16) kommer in genom dörren. "Jag vill bara titta på", skrattar han. Jo, Fabi och Mäx blir förvånade. Ett besök på Popcorn med deras vän hade de tre inte förväntat sig. "Jimi är en bra vän, men vi ses tyvärr allt för sällan", säger Jo och ställer Jimi framför kameran. Jimi Blue och Killerpilze posar tillsammans för Popcorn-fotografen och blir tillsammans intervjuade.


Ni verkar förstå varandra väldigt bra. Hur länge har ni känt varandra?
Jimi:
Hm, ett tag. Just det, det var förra året under "Echo" i Berlin. Jag var på en fest på baksidan och när jag kom in stod plötsligt Wilson där med killarna. Vi började prata omedelbart, skämtade en massa och rockade partyt!

Jo: Japp, jag vill föralltid vara vän med Jimi. Innan kände jag bara till honom genom Popcorn! Vi bytte telefonnummer och vi har varit ständigt i kontakt sen dess.

  

Har ni träffats mycket privat?

Mäx: Det är mycket tidsbrist, men vi träffas på galor och olika föreställningar.

Fabi: Det coolaste var trots allt Jimis födelsedag när han fyllde 16 i slutet av december. Det firade han riktigt stort och vi var där. Eftersom jag fyllde år fyra dagar innan så hade jag ett par vänner med mig.

Jimi: Jag hade en stor fest. Jag är äntligen en vild kille! (flinar)


Vad tycker ni om varandras musik?

Jo: Alltså, jag gillar Jimis stil och hans låtar. Hans album lyssnar jag på väldigt ofta i min mp3. Vi lyssnar inte bara på rock.

Jimi: Så är det för mig också. Jag gör hellre pop-r'n'b-hiphop-musik, men rockmusik är naturligtvist mycket coolt. Och speciellt Killerpilze! Jag tycker om Jos röst. Men det största Killerpilze-fanet i vår familj är ändå min lillasyster Cheyenne.

Mäx: Hon är kär i Jo!
Jo: (skrattar) sant! Vi har sagt några gånger på skämt att vi ska gifta oss senare i livet!
Jimi: Ibland kan min syster vara ganska irriterande..

Mäx: Nej, jag kommer bra överrens med henne!
Fabi: Samma för mig..

Jo: När man känner henne, så är Cheyenne väldigt söt!

Jimi: Alla går bakom min rygg..

Fabi: Take it easy, Jimi! Min storebror är mycket mer irriterande än din lillasyster. (alla skrattar)


Har ni även kontakt med Jimis bror Wilson?
Mäx:
Klart, med honom är vi också ganska mycket..

Fabi: (skämt) Och han har ganska tjocka läppar!
Jimi: Hey, försiktigt, Fabi! Nu riskerar du att få tjocka läppar. (alla skrattar)

Jo: Vi är hänger mer med Jimi, eftersom han har större framgång. Vad gör egentligen din bror? Han har startat ett coolt band, ellerhur?

Jimi: Ja, det kommer nog snart ut en cd. Men Wilson koncentrerar sig först och främst på skolan.

Fabi: Vi borde vara ett föredöme för honom. Vi har en karriär och går i skolan!


Tema tjejer! Hur är det med tjejerna?
Jimi:
(skämt) nja, jag är mer för killar!

Jo: Åh va, du också? Ärligt talat - för mig är det samma sak. Äntligen kom det upp! (alla skrattar)

Fabi: Och för mig också. Eller varför bär jag lila?
Mäx: Coolt, då får jag alla tjejer för mig själv..

Jo: Vänta lite här! Ärligt nu, vi är inte naturligtvis inte bögar. Vi pratar med tjejer och tittar gärna på dem.


Flirtar ni någonting?
Jimi:
Nej, inte just nu. Vi ser natuligtvis många heta tjejer på fester, men vi är inte ute efter någonting.

Jo: Jag satsar mer på äldre tjejer, och Jimi på små tjejer. Dansarna för Jimi tycker jag är ganska heta.


Byter ni groupies med varandra?
Fabi:
Nej, nej. Men vi delar dem med varandra! (alla skrattar)

Jo: Jimi har inte varit ute på turne ännu, så han har inga groupies. När ska du ut on the road?

Jimi: Troligtvis till påsk. Men jag har ingen aning om vart jag ska på turne. I vilket fall som helst, jag vill ge mina fans en riktigt cool konsert.

Mäx: Du behöver inte få panik, Jimi! Det är lugnt. Jag säger bara: sex, drums and rock'n'roll! (skrattar)


Varför är ni avundsjuka på Jimi?
Mäx:
Därför han fick spela in sin nya musikvideo i New York. Det vill jag också!

Jimi: Ja, det var häftigt där borta. Det var en riktig upplevelse. Vi var på ett lyxigt cafe, där en fruktglass kostade 21 euro!

Jo: Nja, det har du råd med efter din top 10-hit.

Jimi: Strunt prat, nu är jag tillbaka och har fått i mig en hamburgare.


Killerpilze är nu kända i Frankrike, faktiskt det mest framgångsrikaste tyska bandet efter Tokio Hotel..

Jimi: Voulez-vous coucher avec moi? (Betyder: vill du ligga med mig?)
Jo: Boah, du får aldrig säga så i Frankrike! Då känner de sig förolämpade eftersom de tror att det är de enda du kan säga på franska.

Jimi: På allvar! Ännu finns det inga planer på att jag ska åka till Frankrike.

Fabi: Med engelska låtar kommer du inte långt, gör något på tyska eller franska.


När ser vi er nästa gång?

Jo: Det kommer bli något spontant.

Jimi: Yo! Om du ska festa, gör det med Killerpilze!


Bilder som hör till intervjun:


Kommentarer

Kommentera här:

Ditt namn:
Minns mig

Din mail (publiceras ej):

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0