Jimi Blue vs Wilson Gonzalez

Översatt av mig (Amanda).

Jimi Blue - hiphoparen med stil

Musik betyder för mig...

... allt. Jag skulle kunna ge upp skådespeleriet för musiken. Innan kunde jag leva utan musik, men nu är det inte så.  Nu kan jag inte låta bli att lyssna på det.

Vad skulle du inte göra för din karriär?

Jag skulle inte göra av med någon i min familj, jag är verkligen en familjeperson.

Varför är inte Wilson Gonzalez en konkurrens för dig?

Wilson är min bror och kommer alltid att vara det. Vi har en egen sorts relation och vi förstår alltid varandra bra. Det är ganska bra att vi gör annorlunda sorts musik, så det är svårt att jämföra oss.

Vad borde man veta om dig?

Jag är ibland lat, målsträvande, och är alltid iväg.

Vad är det konstigaste du har gjort i livet?

The Dome 45 i Friedrichshafen, det var min andra gång på scen, var riktigt coolt. Det var så många människor där, det var helt enkelt en häftig känsla när man står på scen.

Hur ska ett perfekt party vara?

Den måste vara i en stor lokal och det ska spelas electronic musik, det är den bästa dansmusiken.

Vad skulle du köpa för en miljon euro?

Jag skulle lägga undan pengarna tills jag blev 18. Och då skulle jag köpa mig en båt, som ska ligga i hamnen vid Mallorca. Jag skulle flyga dit och tillbringa en lugn helg.

Vad tycker du är romantiskt?

En candle-light-dinner tycker jag är toppen, jag är jätteromantisk.

För vem har du så stor respekt för, så att du skulle vilja träffa den?

Pharell Williams.

Vad är den största komplimangen du kan tänka dig?

Den största komplimangen skulle vara ifall en förebild till mig sa: "coola låtar, skön röst, toppen uppträdande, sympatisk typ".

Är du en typisk hiphopare?

Nej. Baggy-stil och XXL-kläder är för mig typiskt hiphop, och det har jag inte på mig. Jag har på mig kepsar och coola skor, men det gör mig inte till en icke-hiphopare.


Wilson Gonzalez - den coola rockaren

Musik betyder för mig...

... en annan sort, känsla och mening.

Vad skulle du inte göra för din karriär?

Min familj och mina vänner är viktigare för mig än karriären, men förutom det inget annat.

Varför är inte Jimi Blue en konkurrens för dig?

För hans album släpptes för längesen och jag har precis släppt min första single. Hans karriär är inte anledningen till varför jag också gör musik. Jag arbetade också under ett år med mitt första album. Jimi var färdig snabbare än mig.

Vad borde man veta om dig?

Jag planerar saker noggrant, är kreativ och en ganska godhjärtad person.

Vad är det konstigaste du har gjort i livet?

Jag har hoppat från ett fyra våningshus. Trots smärtorna klarade jag av att fira det hela med party. Totalt knäppt, men det var coolt.

Hur ska ett perfekt party vara?

Lokalen är skitsamma, huvudsaken är att människorna är trevliga. Vi festar ofta på privata fester, då planerar man bara 24 timmar tidigare vart man ska vara.

Vad skulle du köpa för en miljon euro?

Då skulle jag köpa mig något, som gjorde att jag inte behövde gå till skolan igen. Jag måste vänta i en månad och skriva mina avslutningsprov. Sen skulle jag köpa mig en liten lägenhet i en häftig stadsdel i München, och en till i Berlin. Det skulle räcka för en million. Och resten skulle jag spara.

Vad tycker du är romantiskt?

Jag var i Kapstaden, för att spela in min video "New York City". På kvällarna satt jag alltid på min balkong och tittade på stjärnorna. Det tyckte jag var väldigt romantiskt.

För vem har du så stor respekt för, så att du skulle vilja träffa den?

Det har redan hänt. Det var Josh Homme, sångaren i Queens of the Stone Age. Jag var på två Tysklands-konserter, i Berlin och München. En vän presenterade oss för varandra, utan att jag var förberedd. Jag var så nervös och betedde mig som en tjej, som för första gången träffar sin favoritmusiker.

Vad är den största komplimangen du kan tänka dig?

"Låt oss göra det här tillsammans!". Det var coolt när min producent ville göra låtar med mig.

Är du en typisk rockare?

Ja, såklart. Jag lyssnar på rockmusik och jag kan festa bra. Det häftiga mottot Rock'n'Roll stämmer in på mig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

OH MY GOD!!!

du ska bara ana hur underbara tankar jag fick!



Vad tycker du är romantiskt?

En candle-light-dinner tycker jag är toppen, jag är jätteromantisk.

2009-02-24 @ 20:35:09

Kommentera här:

Ditt namn:
Minns mig

Din mail (publiceras ej):

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0