Jimi Blue-intervju med 20 min

Jimi Blue, det har precis varit premiär (för Gangs) här i Zurich. Hur var det för dig?
För mig var det en häftig känsla, då jag gärna är här i Zurich, eftersom jag trivs här. Det var mycket människor där och de gillade filmen super mycket. Det var en riktigt super reaktion och det gjorde mig glad.

Har du varit här innan?
Jag har varit här ofta, eftersom min gudfar bodde här tidigare. Han bor tyvärr inte här längre. Detta året var jag även här en vecka, och ja, jag kommer gärna tillbaka hit.

Hur skulle du beskriva din roll i Gangs?
Jag spelar Flo, som är bror till Chris. Chris är ledaren för gänget. Flo är ganska blyg, men när han är med gänget, så är han också en som gärna visar sig modig. När han sedan är med tjejen, som han är förälskad i, så är han åter igen den blygsamma. Men ändå romantisk. Han vet inte riktigt vad han ska göra, då hans bror är emot det. Han vill få uppleva kärlek, men ändå vara med i gänget. Därför är han ganska förvirrad.

Det är inte första gången du spelar tillsammans med din bror. Tycker du det är enklare, då han är en i din familj?
Det är enklare när någon i familjen är med. När jag spelar med min pappa, där han i filmen även spelar min pappa, så är det en fördel. Då kan man släppa fram äkta känslor. Om det skulle vara en främmande person, så skulle det vara svårare. Därför är det en fördel att spela mot min bror. Det finns en scen, där han ligger i sjukhussängen och jag måste gråta. Jag tror inte jag hade klarat det om det var någon annan som låg där. Det var en fördel.

Hur ser din framtid ut? Du gör även musik. Vilken inriktning vill du ta nu?
Jag vill göra både och. Musik och skådespeleri. Kanske till och med starta ett eget klädesmärke. Jag tycker allt är super. Jag kan spela i roller, som jag annars aldrig hade kunnat. Och med musiken kan jag vara som jag är. Det kan jag inte riktigt göra med skådespeleriet. I början av februari nästa år kommer jag börja spela in en ny film. Sedan kommer jag släppa ett tredje album. Så jag kommer göra både och.


Översatt utav mig. Ange källa om ni kopiera texten!


Kommentarer

Kommentera här:

Ditt namn:
Minns mig

Din mail (publiceras ej):

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0