Ny intervju med Jimi Blue och Wilson Gonzalez, del 1

Texten är översatt utav mig, och ni får därför inte kopiera den utan att ange källa.

Är ”Gangs” för er ett steg till vuxen-roller?
Wilson:
I vilket fall som helst så är vi lugnare och mer medvetna nu. Kanske mognare också.
Jimi: Vi är äldre nu och det återspeglas i rollerna.

Dags för allvarliga roller?
Jimi:
Varför inte? Jag har spelat teater och jag kan tänka mig det också.
Wilson (står framför kameran i draman ”Habermanns Mühle”): Ja, i Waldorfskolan!

Men i ”Gangs” spelar ni bröder igen. Irriterar inte det er?
Jimi:
Det är faktiskt praktiskt. Jag spelar gärna tillsammans med honom. Rollerna blir mer autentiska när riktiga syskon spelar.
Wilson: Dessutom så spelar vi inte in alla filmer tillsammans. Det skulle vara irriterande.

Filmen handlar också om den stora kärleken till en tjej (Sofie, spelad utav Emilia Schüle). Hur är det med kärleken för er i verkliga livet?
Jimi:
Jag har haft ett par flickvänner. Men den stora kärleken har jag inte hittat.
Wilson: Min stora kärlek är fortfarande Mister Oizo. Det gula, totalt luddiga plyschmonstret, som sitter i min soffa och ger mig stryk om nätterna.

Så ni är båda singlar, förutom med Mister Oizo?
Wilson och Jimi:
Ja!

Och vilken typ av tjej vill ni ha?
Jimi:
Jag är inte så kräsen. Blond, brunnet – rödhårig inget hon behöver tvingas att vara.
Wilson: Tjejerna i berlin är schyssta. Men för en relation så har det inte räckt hittills.

Så har ingen tjej fått din andra nyckel till din lägenhet (anm: för sex månader sedan flyttade Wilson till en egen lägenhet i Berlin)?
Wilson:
Nej, bara min mamma! Den tredje nycklen har jag runt min vänstra handled. Min nya tatuering är en symbol för min flytt hemifrån.
Jimi: Som en minnesanteckning. Eftersom du är så glömsk och du skulle glömma det annars (skrattar).

Brodersbråk? Vad har förändrats sedan ni skiljdes åt?
Wilson:
Jag har min frihet. Kan sova ut, känner ingen stress, inget oljud. Och Jimi tar inte längre mina saker.
Jimi: Dina stuprörsjeans är för trånga för mig ändå. I hans garderob finns även kläder från mig.

Vill du göra som din bror och flytta hemifrån?
Jimi:
När jag är 18 så kommer jag definitivt flytta! Men jag vet inte om det blir Berlin.


Kommentarer

Kommentera här:

Ditt namn:
Minns mig

Din mail (publiceras ej):

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0